Odosobnienie Theravada - warsztat z dr. Marcinem Fabianskim

12 - 13 grudnia 2014

 

zaczynamy o godz 19.00  w piątek (12-XII)  -  kończymy o godz. 21.00 w sobotę (13-XII)


Można do nas przyjechać w piatek po południu oraz wyjechać
w niedzielę,  bo warsztat konczy sie pózno.
Pobyt w Rajszew Project, jak w planie poniżej, z 1 noclegiem
- 175 zln.

Dodatkowy nocleg - 45 zln, opcjonalne śniadanie - 15 zln.

Prosimy o potwierdzenie przyjazdu i ew. wpłatę 175 zln na  konto
98 1160 2202 0000 0002 3627 9885, Elżbieta Michalkiewicz,
z dopiskiem w treści przekazu: pobyt Theravada.

Więcej info, asap,  na naszej stronie  www.RajszewProject.pl oraz na
FB/RajszewProject  i na stronie Fundacji Theravada -
<http://www.theravada.pl> www.theravada.pl  

Plan dnia na odosobnieniu:

PIĄTEK (12 grudnia 2014)
18.00 - 18.30 - Rejestracja
18.30 - 19.00 - Lekka kolacja
19.00 - 20.00 - Wykład: wprowadzenie do sposobu medytacji na tym
odosobnieniu i sposobu przenoszenia jej na codzienne życie, kilkuminutowe
próbki techniki
20.00 - 20.45 - Rozmowa przy herbacie
21.00 - 21.30 - Medytacja bezstronnej obserwacji


SOBOTA (13 grudnia 2014)
6.30 - 7.00 - Medytacja mettā z instrukcjami - 30 minut (siedzenie)
7.00 - 8.00 - Śniadanie
8.00 - 9.00 - Shaking mettā - 60 minut (na zewnątrz)
9:00 - 9.45 - Dyskusja
9.45 - 10.30 - Medytacja bezstronnej obserwacji - 45 minut
11.00 - 13.00 - Obiad i odpoczynek
13.00 - 15.00 - Spacer w grupie z dostrojeniem zmysłowym, po krótkiej
rozmowie w grupie.
15.00 - 16.30 - Dyskusja
16.30 - 17.00 - Przerwa na herbatę
17.00 - 17.45 - Medytacja mettā z instrukcjami - 45 minut (siedzenie)
17.45 - 18.30 - Shaking mettā - 45 minut (na zewnątrz)
18.30 - 19.00 - Lekka kolacja
19.00 - 21.00 - Mowa Dhammy - wyjaśnienia, dyskusja, zakończenie.



--
Pozdrowienia,
Ela Michalkiewicz  - 601230353
Leszek Michalkiewicz - 691667789
www.RajszewProject.pl

 

dr Marcin Fabjański

Biografia Marcina Fabjańskiego:

Ponad dwa lata spędził w Azji – m.in. w Indiach, Chinach, Nepalu, Tajlandii i Birmie, gdzie intensywnie medytował i zgłębiał filozofię Wschodu. W USA został certyfikowanym instruktorem Mind-Body Bridging, w Chinach – dla równowagi kulturowej - nauczycielem medytacji w ruchu: Zhineng Qigong. Autor pierwszego polskiego poradnika praktyki filozoficznej „Stoicyzm Uliczny”, innych książek, filmów dokumentalnych i scenariuszy.

Jego nauczycielami medytacji byli między innymi: Joseph Goldstein, Gunaratana, U Tejaniya, Vimalaramsi. Jego podstawową praktyką jest mettā. Inspirowany pismami kanonu palijskiego stworzył własne techniki medytacyjne, m.in. - grawitacja myśli, wygaszacz złości, shaking mettā – których naucza w ramach programu o nazwie Dostrojenie Do Procesu Życia. Są zaprojektowane tak, by używać je w codziennym życiu, a w trakcie formalnych sesji - w pozycji leżącej (nie dotyczy shaking mettā).

Doktor filozofii, na podstawie pracy o buddyzmie i Schopenhauerze. Dziennikarz nagrodzony między innymi Grand Pressem i nagrodami Independent Press Association w Nowym Jorku. W magazynie „Coaching” prowadzi autorską rubrykę „Metafizyka dla neurotyka”. W „Dużym Formacie” felieton „Architektura emocji”. Nie bez wewnętrznej walki z sobą samym napisał książki: „Wędrówki filozoficzne” (2003), „Europowieści” (2005) „Stoicyzm uliczny” (2010), „Ogryzek Aureliusza” (2011), „Bóg gra z 10. 11 opowiadań piłkarskich” (2011), "Zaufaj życiu. Nie zakochuj się w przelatującym wróblu" (2014).

Twórca filozofii dostrojenia do procesu życia - www.selfoff.com

Odosobnienie - techniki medytacji

Czym jest shaking mettā?
Shaking mettā to modyfikacja techniki mettā, wysyłania dobrych życzeń sobie i innym czującym istotom, polegająca na tym, że frazy mettā łączymy z ruchem ciała. Odkryłem ją spontanicznie w czasie jednego z odosobnień.

Czym jest bezstronna obserwacja?
Podstawową techniką medytacji w siedzeniu jest bezstronna obserwacja doznań w ciele, dźwięków oraz przedmiotów umysłu: myśli, wspomnień, etc. W pierwszej fazie systematycznie skanujemy ciało, w drugiej swobodnie obserwujemy każdy przedmiot, który pojawia się w polu uwagi, by dostrzec jego charakterystykę. Ta medytacja należy do kategorii medytacji wglądu.

Co to jest dostrojenie zmysłowe?
Ćwiczenie polegające na uwrażliwienie zmysłów wzroku, słuchu, dotyku, węchu i poczucia ciężkości ciała, które rozwija uważność – sati.

O czym będą dyskusje i mowy Dhammy?
O temacie warsztatu: jak doświadczenie medytacji, a także obserwacje jakie z niej wynosimy, możemy wykorzystać w decyzjach w codziennym życiu.

Lektury, które polecasz dla chętnych, przed odosobnieniem?
Wszystko co napisał Sayadaw U Tejaniya, np.: http://sasana.wdfiles.com/local--files/tejaniya-ashin/Skazyebook.pdf